.
V tomto školním roce máme nultý ročník, který navštěvuje 12 žáků. Zaměřujeme se hlavně na rozvoj samostatnosti, komunikace, jemné motoriky. Děti se seznamují s přírodními zákonitostmi, rozvíjí své předmatematické představy, předčtenářské dovednosti, vyrábějí z různých materiálů, malují, stříhají, dělají pokusy. Vzdělávání je řízeno Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Probíhá formou dopoledního vzdělávání v blocích, po obědě mohou děti odcházet domů nebo navštěvovat školní družinu. Součástí dopolední výuky je práce v lavicích i na koberci a pobyt venku.
Výhodou nultého ročníku je malý počet žáků ( maximální počet je 15 ), kdy je zajištěn individuální přístup.V průběhu roku se děti postupně seznamují s celou školou, ostatními učiteli i spolužáky a v první třídě jsou již zkušenými školáky.
O zařazení dítěte do této třídy rozhoduje ředitel školy na základě žádosti rodičů a doporučení pedagogicko-psychologické poradny a dětského lékaře. Docházka je bezplatná, rodiče hradí pouze příspěvek na materiál a pracovní sešity, obědy a školní družinu.
S dětmi máme nyní za sebou první pololetí školního roku a je krásné pozorovat, jaké dělají pokroky ve vyprávění, v samostatnosti, ve tvoření a ve znalostech a dovednostech.
V příštím školním roce 2019/2020 otevíráme opět třídu nultého ročníku, zápis bude probíhat 4.a 5. dubna 2019.
Těšíme se na další " nulťáčky"
PaedDr.Šárka Daušová, učitelka nultého ročníku
Přípravný nultý ročník je určen pro děti, které potřebují individuální péči při přípravě na vstup do první třídy. Děti se například potřebují zlepšit v českém jazyce, v komunikaci s druhými lidmi, v sociálních návycích atd. Může se jednat o děti cizinců, děti ze sociálně znevýhodněného prostředí či děti často nemocné.
Děti, které navštěvují nultý ročník při Masarykové ZŠ, pracují v menší skupině (do 15 dětí), tedy mají díky individuálnímu přístupu paní učitelky možnost dohnat vše potřebné k hladkému nástupu do první třídy. Navíc se během školního roku v nultém ročníku tito budoucí prvňáčci pozvolna seznamují se školou, lidmi, kteří zde pracují, řádem, který ve škole panuje a celkově s chodem a atmosférou školy, což jim ulehčí nástup do první třídy.
Mgr. Zuzana Dolejšová, školní psycholog
Jako psycholog nultý ročník v Újezdě velmi vítám. Děti mají možnost připravit se do první třídy v prostředí, které simuluje režim školní docházky, a to jim přechod do ZŠ zpravidla usnadní. Benefit, který dítěti nultý ročník přinese, je potřeba vždy zvážit individuálně. Děti, pro které by bylo lepší pracovat v menší skupině, které potřebují získat pracovní návyky, případně mají specifické potřeby, mají z nultých ročníků zpravidla velký užitek. Držím újezdskému "nulťáčku" palce a jsem moc ráda, že děti, které ho potřebují, nemusí čekat dlouhé fronty v jiných školách.
PhDr. Petra Bílková, dětský psycholog
Copyright © - 2024 | Masarykova ZŠ (fotografie pořízeny žáky Masarykovy ZŠ) &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies