Kotva
Elektronická žákovská

 
 
V příštích dnech vaříme
Pondělí 27.05.2019
Polévka: 
Ovarová s bulgurem a zeleninou
Hl. jídlo1: 
Nudle s mákem
Hl. jídlo 2: 
Lasaně se špenátem,
Úterý 28.05.2019
Polévka: 
Celerový krém s krutony NOVINKA
Hl. jídlo1: 
Hovězí maso na paprikách, Rýže,ovoce NOVINKA
Hl. jídlo 2: 
Císařské brambory(zelenina,žampiony,sýr),ovoce
Středa 29.05.2019
Polévka: 
Vývar se zavářkou a zeleninou
Hl. jídlo1: 
Vepřová pečeně, Špenát, Bramborové knedlíky
Hl. jídlo 2: 
Rýžové sombrero,sýr

.

 
 
Objednávky obědů

 
 
Projekty školy


 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Mapa webu
A
A
A

1. třída s montessori prvky ve školním roce 2019/2020

Vloženo: 15.2.2019 | Zobrazeno: 228x
Ve školním roce 2019 /2020 plánuje naše škola otevřít další první třídu s montessori prvky. Pro rodiče budoucích prvňáčků, ale i pro všechny ostatní zájemce plánujeme besedu s týmem učitelů a absolventů Montessori základní školy Na Beránku, kteří se s námi podělí o své mnohaleté zkušenosti se vzděláváním v Montessori třídách v rámci státní školy. Pro zájemce o první třídu s prvky Montessori pedagogiky připravujeme v druhé polovině března otevřené dílničky, kde by si rodiče spolu s dětmi mohli zažít práci v Montessori připraveném prostředí. Termíny besedy a dílniček budou zveřejněny na www.zspolesna.cz a www.praha21.cz

Ve školním roce 2019/20 plánuje naše škola otevřít jednu 1. třídu s montessori prvky. Abychom vám usnadnili rozhodování, zda by tato třída byla pro vaše dítě vhodná, sestavili jsme přehled několika obecných montessori principů:

 

  • Výuka probíhá v připraveném a přehledném prostředí, které obsahuje materiál vhodný pro samostatnou práci, dítě se učí všemi smysly, svým vlastním tempem, od konkrétního k abstraktnímu.

 

  • Dítě si samostatně volí činnost, to však neznamená, že střídá práci bez ukončení nebo nedělá nic. Svoboda nespočívá v tom, že dítě zůstane ponecháno samo sobě, nebo že učitel vůbec nezasahuje do jeho vzdělávání. Nějakou činnost si dítě zvolit musí, učitel ji koordinuje a dává svobodu dítěti tam, kde je schopné převzít zodpovědnost. Ubírá svobody tam, kde dítě není vlastní zodpovědnosti z různých důvodů ještě schopné. Postupnými kroky učitel dítě k zodpovědnosti přivádí. Je tedy i na rodičích, aby se učili důvěřovat svému dítěti i pedagogovi, který je vede.

 

  • Dítě si vybírá materiál, s kterým bude pracovat, i místo v prostoru třídy, také se rozhoduje, jestli chce pracovat samo nebo ve skupině.

 

  • Děti se učí tichosti a koncentraci na práci, učí se kázni při neřízených činnostech.

 

  • Chyba je chápána jako běžný přirozený projev v procesu učení, jako užitečná součást řešení problémů a jako zdroj nových poznatků.

 

  • Každé dítě potřebuje cítit sebeuspokojení ze své práce. Neustálé kladné či záporné hodnocení ze strany dospělého omezuje jeho svobodnou volbu činnosti a snižuje sebevědomí. S pochvalou se zachází přiměřeně tak, aby se dítě nestalo na pochvale závislé. Dítě má cítit sebeuspokojení z práce, kterou dělá, nedělat práci pro uspokojování představ dospělého, pro pochvalu nebo pro známky. 

 

 

Způsob práce v naší třídě s montessori prvky:

 

  • žáci nebudou hodnoceni známkami, dvakrát za rok bude jejich práce slovně ohodnocena. V případě potřeby (přání rodičů, odchod do jiné školy) bude hodnocení žáka převedeno do stupnice známek.
  • učitel si vede záznamy o pokrocích dítěte, které jsou spolu s portfoliem rodičům k nahlédnutí
  • při práci nebudeme používat klasické učebnice a pracovní sešity, žáci tedy nepotřebují školní aktovku, stačí batůžek a vybavený penál
  • domácí příprava bude individuální pouze v případě potřeby
  • vyučování nebude rozděleno na vyučovací hodiny, bude probíhat v delších výukových blocích, výuka anglického jazyka bude prolínat výukou
  • část výuky bude probíhat formou ověřování teoretických znalostí v přírodě