.
Do skončeného projektu Škola pro všechny - Minimalizace šikany bylo zapojeno 32 mateřských, základních a středních pražských škol, proškoleno bylo 435 pedagogů. Naše škola se do projektu zapojila v roce 2018 a celým cyklem prošlo 21 pedagogů převážně z 2. stupně. Velkým přínosem projektu bylo setkávání se s odborníky z praxe, řešení konkrétních situací a diskuze s institucemi, kterých se problém šikany dotýká - pro naši školu to byla setkání s místní OSPOD (Oddělení sociálně-právní ochrany dětí), příslušníky Policie ČR, s PhDr. Davidem Čápem, psychologem a psychoterapeutem, přednášejícím na katedře psychologie FF UK v Praze, a lektorem v projektu Minimalizace šikany, psychoterapii se věnuje též v soukromé praxi.
Ve Velké zasedací síni Nové radnice se dnes u příležitosti zakončení projektu Škola pro všechny sešla řada ředitelů škol, pedagogů, metodiků prevence a zástupců odborné veřejnosti. Na úvod vystoupili Mgr. Milan Kotík, garant programu Minimalizace šikany, Mgr. Vít Šimral, Ph.D. et Ph.D., Člen Rady hl. m. Prahy pro oblast školství, sportu, vědy a podpory podnikání a Mgr. Jana Havlíková, koordinátorka školské prevence, která projekt koordinovala za MHMP. Projektu se v jeho 5-ti klíčových aktivitách, zúčastnilo 501 pedagogů, někteří z nich absolvovali i více klíčových aktivit. Páteřní aktivitu - program Minimalizace šikany absolvovalo 435 pedagogů ze 32 pražských škol.Na konferenci byly představeny výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 3 710 respondentů – žáků a studentů a 267 pedagogů z deseti základních škol a deseti středních škol.Zástupci 5 škol, které se projektu zúčastnily, promluvili o svých zkušenostech s programem Minimalizace šikany, o tom, jak program ovlivnil klima v jejich škole, co se díky programu u nich ve škole změnilo a co plánují do budoucna. Ředitel ZŠ Klánovice, PaedDr. Michal Černý hodnotí program v kontextu dopadu na celou sborovnu: „Díky programu jsme se naučili řešit problémy v rámci celého pedagogického sboru a důkladně se drželi krizového plánu – KDO, KOMU a CO a přestali dělat ukvapené závěry." Ing. Marie Pojerová, ředitelka ZŠ Hanspaulka a MŠ Kohoutek: "Pomáháme dětem, aby rozeznávaly, co šikana je a co není a dáváme jim návod, jak se bránit, a kde hledat pomoc. Důležitým aspektem je tvorba třídních pravidel tak, aby si je děti samy vytvářely a vzaly je za své." Velký přínos programu vidí v nácviku vedení rozhovorů, šetření případů šikany a v praktických cvičeních. (zdroj: www.skolaprovsechny.cz)
Více informací o konferenci
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/pruzkum-ucitele-casto-nevi-jak-ve-tride-vznika-sikana/1766770
Copyright © - 2024 | Masarykova ZŠ (fotografie pořízeny žáky Masarykovy ZŠ) &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies