.
Rády bychom Vám, rodičům a žákům, v tomto čase poskytly několik informací, které by se mohly při distanční výuce hodit.
Kontakty na psychology:
Zuzana Dolejšová (1-3. třídy) : dolejsova@zspolesna.cz
Johana Rosendorfová (4-6. třídy): rosendorfova@zspolesna.cz
Michaela Kasalická (7-9.třídy): kasalicka@zspolesna.cz
1. Představíme vám Paretovo pravidlo. Při tvorbě materiálů jsem se inspirovala u dalších autorů. Odkazy najdete vždy na konci příspěvku.
Budeme rády, když nám dáte vědět, jak se Vám daří při distanční výuce. Neváhejte se na nás obrátit. K prvotnímu kontaktu můžeme teď využít email, přes který si domluvíme schůzku třeba přes meet, nebo Vám zatelefonujeme.
Vaše Johana
Paretovo pravidlo (Velikost: 140.61 kB)
2. Klíče k příjemnému učení I.
Najdete svůj klíč k příjemnému učení? Občas to může být pořádná detektivka…
Vaše Johana
Klíče k příjemnému učení I. (Velikost: 88.19 kB)
3. Klíče k příjemnému učení II.
Najdete svůj klíč k příjemnému učení? Občas to může být pořádná detektivka…
Vaše Johana
Klíče k příjemnému učení II. (Velikost: 107.91 kB)
4. Jaký je tvůj oblíbený styl učení?
Styl učení je způsob, jakým člověk, který studuje, přijímá informace. Zahrnuje způsoby a postupy, které každému studentovi vyhovují nejvíce, díky kterým se učí nejefektivněji. Styly učení jsou založené na vrozeném základu (tzv. kognitivní styl) a dále se v průběhu života vyvíjí. Je tak možné, aby ses „doučil(a)“ jiný styl učení, obohatil(a) a zdokonalil(a) se v učení. Níže je v tabulce uvedený přehled nejznámějších učebních stylů.
Vaše Johana
Když se řekne učební styl ... (Velikost: 101.38 kB)
5. Učební styl: jak ho zjistím
A zde si můžete otestova svůj učební styl:
Testů na styly učení existuje velká řada. Ten, který je uveden zde, se jmenuje v originále „Memletics Learning Style Inventory“.
Tento dotazník je chráněn ochrannými právy a autorka jeho verzi uvádí s vědomím autorů. Dotazník je uveden na konci této PŘÍRUČKY:
https://www.gjp1.cz/.../oppa/nov_poznej_svuj_styl_uceni.pdf
O jednotlivých stylech učení a radách jaké postupy využívat se pak dozvíš dále v příručce.
Vaše Johana
Učební styl: jak ho zjistím (Velikost: 109.14 kB)
Zdroj: PhDr. Nora Novotná, 2010
6. Metoda PQRST
Představíme vám metody učení vhodné zejména pro 2. stupeň. Metodu PQRST a INSERT.
Metoda PQRST a metoda INSERT jsou vhodné pro žáky přibližně od 5. ročníku ZŠ. Ideální jsou pak pro žáky druhého stupně. Ve 4. třídě ale lze žáky s metodami postupně seznamovat, spíše experimentovat s jejich fázemi. Jedná se o způsoby učení, které jsou velmi efektivní i v návazném vzdělávání středoškolském a vysokoškolském.
Je vhodné s dětmi na vybraném materiálu projít všechny fáze a popovídat si s nimi například o tom, jak se nejlépe učilo nám – rodičům, zda jim metoda dává smysl, která část je nejvíce baví a která je pro ně největší výzvou. Dobré je pracovat pozitivně s chybou. Když se něco nepodařilo, je to možnost se něco nového dozvědět a dokázat.
Vaše Johana
Metoda PQRST (Velikost: 131.7 kB)
7. Metoda INSERT
Další metoda učení vhodná pro žáky 2. stupně a starší studenty. Je vhodná zejména pro ty, kterým se dobře učí čtením materiálů.
Vaše Johana
Metoda INSERT (Velikost: 149.16 kB)
8. Čtení s potěšením: Metoda Fernaldové
Představuji Vám metodu, která Vám může přinést další radost ze čtení. Je vhodná i pro 1. stupeň ZŠ.
Metoda FERNALDOVÉ je vhodná pro děti, které mají dobrou strategii čtení, ale jejich čtení je pomalé nebo nejsou schopny se soustředit na obsah, je vhodná pro pokročilé dyslektiky i pomalé čtenáře. Cílem je zlepšení rychlosti, plynulosti a porozumění čtení, dítě se zbavuje obav z neúspěchu.
Metoda již při prvním nácviku děti často uspokojuje, protože čtou uvolněněji a slyší, že jejich čtení je plynulejší. Získávají tak přirozeně sebedůvěru. Pokud se provádí dva až tři měsíce, pokud možno denně, přináší velké zlepšení v plynulosti a rychlosti čtení.
Vaše Johana
Čtení s potěšením: Metoda Fernaldové (Velikost: 122.57 kB)
Copyright © - 2024 | Masarykova ZŠ (fotografie pořízeny žáky Masarykovy ZŠ) &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies