Kotva
KiVa
Elektronická žákovská

V příštích dnech vaříme

.

Objednávky obědů

Projekty školy





 

NEPOSEDA

 

 

 

 

Mapa webu

Metody učení s průvodním komentářem školní psycholožky Johany Rosendorfové

Vloženo: 20.10.2020 | Zobrazeno: 997x
Rády bychom Vám, rodičům a žákům, v tomto čase poskytly několik informací, které by se mohly při distanční výuce hodit ...

Rády bychom Vám, rodičům a žákům, v tomto čase poskytly několik informací, které by se mohly při distanční výuce hodit.

 

Kontakty na psychology:

Zuzana Dolejšová (1-3. třídy) : dolejsova@zspolesna.cz

Johana Rosendorfová (4-6. třídy): rosendorfova@zspolesna.cz

Michaela Kasalická (7-9.třídy): kasalicka@zspolesna.cz

 

 

1. Představíme vám Paretovo pravidlo. Při tvorbě materiálů jsem se inspirovala u dalších autorů. Odkazy najdete vždy na konci příspěvku.

Budeme rády, když nám dáte vědět, jak se Vám daří při distanční výuce. Neváhejte se na nás obrátit. K prvotnímu kontaktu můžeme teď využít email, přes který si domluvíme schůzku třeba přes meet, nebo Vám zatelefonujeme.

 

Vaše Johana

Paretovo pravidlo (Velikost: 140.61 kB)

 

 

 

2. Klíče k příjemnému učení I.

 

Najdete svůj klíč k příjemnému učení? Občas to může být pořádná detektivka…

 

Vaše Johana

Klíče k příjemnému učení I. (Velikost: 88.19 kB)

 

 

 

3. Klíče k příjemnému učení II.

 

Najdete svůj klíč k příjemnému učení? Občas to může být pořádná detektivka…

 

Vaše Johana

Klíče k příjemnému učení II. (Velikost: 107.91 kB)

 

 

 

4. Jaký je tvůj oblíbený styl učení?

 

Styl učení je způsob, jakým člověk, který studuje, přijímá informace. Zahrnuje způsoby a postupy, které každému studentovi vyhovují nejvíce, díky kterým se učí nejefektivněji. Styly učení jsou založené na vrozeném základu (tzv. kognitivní styl) a dále se v průběhu života vyvíjí. Je tak možné, aby ses „doučil(a)“ jiný styl učení, obohatil(a) a zdokonalil(a) se v učení. Níže je v tabulce uvedený přehled nejznámějších učebních stylů.

 

Vaše Johana

Když se řekne učební styl ... (Velikost: 101.38 kB)

 

 

 

5. Učební styl: jak ho zjistím

 

A zde si můžete otestova svůj učební styl:

Testů na styly učení existuje velká řada. Ten, který je uveden zde, se jmenuje v originále „Memletics Learning Style Inventory“.

Tento dotazník je chráněn ochrannými právy a autorka jeho verzi uvádí s vědomím autorů. Dotazník je uveden na konci této PŘÍRUČKY:

https://www.gjp1.cz/.../oppa/nov_poznej_svuj_styl_uceni.pdf

O jednotlivých stylech učení a radách jaké postupy využívat se pak dozvíš dále v příručce.

Vaše Johana

Učební styl: jak ho zjistím (Velikost: 109.14 kB)

 

Zdroj: PhDr. Nora Novotná, 2010

 

 

 

6. Metoda PQRST

 

Představíme vám metody učení vhodné zejména pro 2. stupeň. Metodu PQRST a INSERT.

 

Metoda PQRST a metoda INSERT jsou vhodné pro žáky přibližně od 5. ročníku ZŠ. Ideální jsou pak pro žáky druhého stupně. Ve 4. třídě ale lze žáky s metodami postupně seznamovat, spíše experimentovat s jejich fázemi. Jedná se o způsoby učení, které jsou velmi efektivní i v návazném vzdělávání středoškolském a vysokoškolském.

 

Je vhodné s dětmi na vybraném materiálu projít všechny fáze a popovídat si s nimi například o tom, jak se nejlépe učilo nám – rodičům, zda jim metoda dává smysl, která část je nejvíce baví a která je pro ně největší výzvou. Dobré je pracovat pozitivně s chybou. Když se něco nepodařilo, je to možnost se něco nového dozvědět a dokázat.

 

Vaše Johana

Metoda PQRST (Velikost: 131.7 kB)

 

 

7. Metoda INSERT

 

Další metoda učení vhodná pro žáky 2. stupně a starší studenty. Je vhodná zejména pro ty, kterým se dobře učí čtením materiálů.

 

Vaše Johana

Metoda INSERT (Velikost: 149.16 kB)

 

 

 

8. Čtení s potěšením: Metoda Fernaldové

Představuji Vám metodu, která Vám může přinést další radost ze čtení. Je vhodná i pro 1.  stupeň ZŠ.

 

Metoda FERNALDOVÉ je vhodná pro děti, které mají dobrou strategii čtení, ale jejich čtení je pomalé nebo nejsou schopny se soustředit na obsah, je vhodná pro pokročilé dyslektiky i pomalé čtenáře. Cílem je zlepšení rychlosti, plynulosti a porozumění čtení, dítě se zbavuje obav z neúspěchu.

 

Metoda již při prvním nácviku děti často uspokojuje, protože čtou uvolněněji a slyší, že jejich čtení je plynulejší. Získávají tak přirozeně sebedůvěru. Pokud se provádí dva až tři měsíce, pokud možno denně, přináší velké zlepšení v plynulosti a rychlosti čtení.

Vaše Johana

Čtení s potěšením: Metoda Fernaldové (Velikost: 122.57 kB)

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.