Kotva
KiVa
Elektronická žákovská

V příštích dnech vaříme

.

Objednávky obědů

Projekty školy





 

NEPOSEDA

 

 

 

 

Mapa webu

Etwinning 2016/2017

Vloženo: 23.12.2016 | Autor: Eva Danielová | Zobrazeno: 1045x | Zatím neupraveno
Naučit se cizímu jazyku je poměrně obtížné, zvláště pokud nemáme možnost v daném jazyce komunikovat. Výbornou, a zároveň finančně nenáročnou, příležitostí smysluplně komunikovat je partnerství mezi školami a jejich žáky. Evropská unie vznik partnerství mezi školami a žáky podporuje mnoha způsoby. Jedním z nich je program etwinning, který poskytuje portál s databází škol a kontaktů. V této komunitě škol je možné domluvit si spolupráci na projektu, který bude rozvíjet nejen komunikaci v cizím jazyce, ale také znalosti rozličných oborů v závislosti na vybraném tématu projektu.

Pro své žáky si přeji co nejvíce příležitostí pro reálnou komunikaci, proto se již několik let snažím pro každou třídu vybrat projekt, který by jim pomohl nalézt partnera pro komunikaci a také téma, které by pro ně bylo přínosné pro rozvoj jejich jazykových dovedností.

 

V minulém školním roce si žáci sedmého a devátého ročníku v rámci hodin anglického jazyka a na kroužku angličtiny dopisovali se žáky škol ve Finsku. Projekt byl zaměřen na navázání kontaktu mezi finskými a českými žáky, kteří si psali a posílali dopisy klasickou poštou. Dostat dopis vonící dálkou bylo pro některé žáky velmi přitažlivé a dopisování přerostlo v trvalejší přátelství. Kromě Finska jsme navázali kontakt se školou v Turecku. Tato turecká škola je velmi dobře vybavena technikou a má zájem o spolupráci za využití moderních komunikačních prostředků. Naši žáci se se svými tureckými kolegy setkávali na chatu portálu etwinning. Ve snaze zapojit mluvenou komunikaci a poslech jsme se také pokoušeli o rozhovory přes službu google hangout. Tyto pokusy byly velmi zajímavé zvláště proto, že turecká škola využívá tabletů, a my jsme tak turecké žáky mohli i spatřit v jejich učebně a podívat se, jak nám mávají a jak vypadají. Oni nás vidět nemohli, neboť nemáme k dispozici webkamery. Z důvodu technických a časových překážek jsme neuskutečnili tolik setkání, kolik by bylo třeba pro rozvoj skutečného partnerství. Navíc tato turecká škola hledá partnera na výměnný pobyt, což u nás nepřipadá v úvahu, proto jsme tento rok již v tomto projektu nepokračovali.

 

V letošním školním roce jsem rozšířila své ambice pro navázání zajímavých partnerství a pro každou třídu vybrala projekt, který by žáky motivoval k rozvoji komunikačních dovedností v anglickém jazyce. Žáci 5.B jsou zapojeni do projektu „Learning Through Friendship“, který zahrnuje školy v Itálii, Portugalsku, Španělsku a Rumunsku.  Smyslem je představit svou školu a poznat školy ostatních partnerů. Páťáci tedy připravují vyprávění o sobě a o své třídě, škole. Žáci 6.C skvěle pracují na projektu „Etwinners on Holiday“, který spočívá v mapování vybraných svátků v různých zemích. Šesťáci pracují s velkým nasazaním: nejprve natočili video-představení naší školy, poté na téma podzimní svátky napsali několik příběhů a sehráli scénky na téma 17.listopad a Mikuláš. Téma Vánoc zpracovali ve formě krátkých popisů českých vánočních tradic v aplikaci Padlet. Bohužel žáci partnerských škol z Itálie, Francie, Španělska, Polska, Maďarska a Gruzie nejsou aktivní v navazování osobních kontaktů, na které mí páťáci a šesťáci nejvíce čekají. Žáci 7.C a 8.C spolupracují v rámci projektu „An Email to Keep Us Apart“ s italskou školou. Žáci této italské školy velmi aktivně pracují na svých prezentacích, kde představují svou školu, své rodiny, své město. Bohužel jejich aktivita směrem k osobní komunikaci s našimi žáky není tak skvělá. Ovšem čeští sedmáci a osmáci zatím ani nedokončili prezentace o naší škole, o našem městě. Pro třídu 8.B jsem teprve před měsícem našla vhodnou partnerskou školu. Jedná se o školu ve Francii, která nám již poslala prezentace, ve kterých se žáci této školy představují. Dále jsme si s toutou školou již stihli poslat vánoční přání. Žáci 9.A si také poměrně nedávno začali psát se žáky školy v Německu. Vyměnili si první dopisy a také vánoční přání. Věřím, že na svém projektu na téma „Jaké je být deváťákem v ČR a v Německu“ budou aktivně pracovat. Třída 9.C se do projektu „Eurocomics“ zapojila bohužel pouze částečně. Důvodem je zřejmě nedostatek času a komplikovanost projektu.

 

Závěrem mohu shrnout své zkušenosti s etwinningem takto: nápad je to výborný – když máme štěstí na aktivní partnerské školy, hodně trpělivosti a chuti do budování partnerství, je možné  učinit výuku anglického jazyka aktivnější a smysluplnější tak, aby žáci byli motivováni tento jazyk použivat k reálné komunikaci. Bylo by krásné mít na zpracování projektů více času, je to asi otázka výběru mezi studiem z učebnice a zapojením se do skutečné komunikace. Na úplný závěr bych chtěla poděkovat třídě 6.C jako celku za výjimečnou aktivitu a speciálně Jiřímu Hrubému, díky jehož iniciativě a ochotě obětovat svůj volný čas na natáčení, stříhání a realizaci video prezentací této třídy. Bez jeho pomoci bych sama nebyla schopna tyto projekty zrealizovat.

 

Mgr. Romana Howe

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.