Kotva
KiVa
Elektronická žákovská

V příštích dnech vaříme

.

Objednávky obědů

Projekty školy





 

NEPOSEDA

 

 

 

 

Mapa webu

Pracovníci ŠPP

Vloženo: 17.3.2016 | Zobrazeno: 14852x
Školní psychologové si připravili nový kanál, jak oslovovat rodiče a žáky. Na jejich nové facebookové stránce najdete pravidelný přísun zajímavých informací z oblasti psychologie.

 

Mgr. Zuzana Dolejšová

psycholog, koordinátor ŠPP, člen KiVa týmu

 

Třídy

Staroklánovická

Polesná 4.třídy, třídy 2.trojročí Montessori

Staroklánovická 230

 

Polesná 1690

Po-Pá 

 

dolejsova@zspolesna.cz

 

281 045 360

281 011 533

 

Konzultační hodiny po domluvě přes email: dolejsova@zspolesna.cz

 

Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na FF Univerzity Karlovy v Praze. V rámci své praxe jsem působila 3 roky jako vedoucí na psychoterapeutických stacionářích pro děti v psychiatrické ambulantní péči, 4 roky jsem pracovala jako učitelka v soukromých školkách a hlídala děti batolecího a předškolního věku. Během svých stáží jsem se zaměřila na děti se specifickými poruchami učení (DYS-centrum), na nadané děti (Centrum nadání) a na děti s výchovnými problémy (Středisko výchovné péče Klíčov). Ve své diplomové práci jsem se věnovala tématu zvládání rozvodu rodičů dětmi. Jsem matka dvou dětí.

 

Další vzdělání:

  • Kurz kompletní krizové intervence - akreditace MPSV, osvědčení pro pracovníka v sociálních službách
  • Systemická psychoterapie a psychologické koučování
  • Práce s výchovnými problémy ve třídě
  • Rozvod rodičů, střídavá péče v porozvodové úpravě péče o dítě
  • Práce s nadanými žáky - žáci předškolní a žáci 1.stupně ZŠ
  • Diagnostika míry školní připravenosti - užívání MaTeRS - mapujícího testu školní připravenosti
  • Diagnostika třídních kolektivů - dotazníky B-3 a B-4
  • Terapeutická práce a poradenství s využitím pískoviště pro školní psychology
  • Kurz Zipyho kamarádi (Učíme se sociální dovednosti a řešit obtížné situace, 5 - 7 let) 
  • Kurz Jablíkovi kamarádi (Učíme se sociální dovednosti a řešit obtížné situace, 7 - 9 let)
  • Signály SPU na počátku školní docházky (Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky)
  • Intervence ve školní třídě
  • Principy nezraňující komunikace
  • Jak připravit adapťák
  • ADHD: Prakticky
  • Úvod do relaxačních technik – nácvik progresivní svalové relaxace
  • Problémové chování žáků
  • KiVa: Program prevence šikany na ZŠ
  • Poruchy chování I., II.
  • Vedení skupiny s dětmi s problémovým chováním
  • Třídnické hodiny I., II.


 

 

Mgr. Marek Mikš, MSc

psycholog, člen KiVa týmu

 

Třídy

5.– 9. ročník,

třídy 1.trojročí Montessori

Polesná 1690

Po 8:00 - 12:00

Út 8:00 - 12:00

St 8:00 - 12:00

Čt 8:00 - 12:00

Pá 8:00 – 12:00

miks@zspolesna.cz

 

281 011 537

 

Absolvoval jsem bakalářský obor BSc (Hons) Psychology and Counselling na University of Northampton, kde jsem rozvíjel dovednosti v oblasti poradenské psychologie a krizové intervence, vedle dalšího multidisciplinárního vzdělávání. Během mé bakalářské práce jsem se soustředil na zkoumání vlivu videoher na duševní zdraví mladých jedinců během probíhající covidové pandemie.

Následně jsem pokračoval ve svém vzdělávání na magisterském oboru MSc Clinical Psychology and Mental Health na Swansea University. Během absolvování tohoto programu jsem získal hlubší pochopení klinické psychologie a mentálního zdraví. V rámci svého závěrečného výzkumného projektu jsem se znovu soustředil na problematiku videoher, tentokrát s perspektivou, jak mohou být tyto hry efektivně využity k řešení příznaků úzkostných a depresivních poruch.

 

Další absolvované kurzy, semináře a další pracovní zkušenosti:

Krizová intervence pro školní psychology (IBSARO)

  • Poruchy chování I. (IBSARO)
  • Duševní zdraví a psychosociální podpora ve školách (NUDZ)
  • Třídní management (NPI)
  • Jak udělat adapťák (Jules a Jim)
  • Vedení adaptačních pobytů (Odyssea)
  • Diagnostika vztahů ve třídě B3-B4 (PhDr. Richard Braun)
  • Rizikové výzvy v online prostředí (eBezpečí)
  • Sociomapping (QED Group)
  • Management třídnických hodin
  • Od roku 2022 dělám lektora a psychologa na letních terapeutických táborech

 

Mgr. et Mgr.  Marie Srchová

vedoucí asistentů pedagogů, speciální pedagog pro budovu Staroklánovická


konzultační hodiny: dle předchozí domluvy na tel. 721 245 043, 
                                tel. 281 045 357, srchova@zspolesna.cz


Vystudovala jsem bakalářský obor ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy, magisterský obor biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, magisterský obor Pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a obor Speciální pedagog na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Na katedře antropologie a genetiky člověka jsem se v rámci postgraduálního studia zajímala především o fyziologický růst dítěte, jeho psychomotorický vývoj a klinickou auxologii. Během studií jsem se postupně seznamovala se speciální pedagogikou a psychologií, kterým jsem se v pozdějších letech začala naplno věnovat. V rámci praxe jsem pracovala s dětmi v Hamzově léčebně, na Psychiatrické klinice 1. LF UK ve VFN a na Dětské psychiatrické klinice 2. LF UK Motol. Během studia speciální pedagogiky jsem se zaměřila na žáky s poruchami autistického spektra (PAS). Především jsem se zabývala otázkou integrace žáků s PAS a přístupem pedagoga k nim v běžné základní škole. S žáky s PAS jsem později přišla do každodenního kontaktu během práce na bývalé praktické škole. Na této škole jsem několik let pracovala i jako třídní učitelka, kdy jsem získala bohaté zkušenosti nejenom s žáky s PAS, ale i se žáky se specifickými poruchami učení (SPU) a s žáky s kombinovaným postižením. Během studia na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci jsem se zaměřila na práci speciálního pedagoga u žáků s SPU a diagnostiku zejména žáků s poruchami čtení a psaní na 1. stupni běžné ZŠ.


Vzdělání:

  • Ergoterapie 1. LF UK Praha
  • Biologie člověka, katedra antropologie a genetiky člověka PřF UK Praha
  • Speciální pedagogika UJAK  Praha
  • Speciální pedagog Pedf UP Olomouc
  • Pedagogika FF UK


Absolvované akreditované semináře a kurzy:

  • Řeč a problematika komunikace u osob s PAS
  • Dyslexie a dysortografie prakticky
  • Sociální učení, čtení s využitím globální metody, psaní hůlkovým písmem, sociální počty
  • Využití dotykových technologií pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Matematika názorně nejen pro děti s dyskalkulií
  • Český jazyk a matematika činnostně
  • Výuková podpora žáků se zaměřením na čtenářskou gramotnost s možností využití online aplikace Včelka
  • Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní
  • Inkluze – novelizace vyhlášky 27/2016 Sb.
  • Podpůrná opatření v praxi
  • Program pro rozvoj pracovního tempa
  • Signály SPU na počátku školní docházky
  • SPU a jejich náprava
  • Podpůrná opatření u žáků s SPU
  • Čtení baví každého – prevence SPU
  • Diagnostika dyskalkulie
  • Metoda dobrého startu - prevence poruch učení
  • Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování (FIE)

 

Bc. Klára Tvrzová 

speciální pedagog pro budovu Polesná, člen KiVa týmu

konzultační hodiny: dle předchozí domluvy 281 011 545 tvrzova@zspolesna.cz

Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, bakalářský program, obor Speciální pedagogika pro pracovníky nápravných zařízení. Od ukončení studia jsem po dobu patnácti let jsem pracovala v Zařízení pro děti–cizince (diagnostický ústav, středisko výchovné péče a základní škola) jako vedoucí skupin diagnostického oddělení. Po rodičovské dovolené jsem nastoupila na pozici speciálního pedagoga v Masarykově základní škole v Újezdě nad Lesy. Nyní současně vykonávám pozici výchovného poradce.
 

Kurzy a semináře:

  • Jednání s agresivním klientem (Edupol)
  • ADHD nebo LMD? Poruchy chování (infra)
  • Interkulturní rozdíly v kontextu začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího systému (NPI)
  • Dlouhodobá jazyková podpora žáků s OMJ jako prevence školní neúspěšnosti Meta)
  • SPU prakticky – jak redukovat (V lavici)
  • Podpora žáků cizinců a s odlišným mateřským jazykem v praxi s použitím prvků Metody Feursteina (NPI)
  • Specifické poruchy učení a chování a jejich náprava (PaedDr. Et Mgr. hana Žáčková)
  • Náměty do reedukačních hodin SPU (V lavici)
  • Žáci s dominantní poruchou chování a emocí v pedagogické praxi (VISK)
  • Signály SPU na počátku školní docházky (Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky, PaedDr. Daniela Švancarová, doc. Anna Kucharská)
  • Dobýváme svět – pracovní portfolio pro děti nejen s ADHD (PaedDr. Drahomíra Jucovičová, Mgr. Lenka Komendová)
  • Metoda nácviku sociálních dovedností (NPI)
  • Management školního kolektivu – možnosti psychologické intervence ve školní třídě (PhDr. Richard Braun)
  • Diagnostika školní připravenosti (Mgr. Jiřina Bednářová)
  • KiVa: program prevence šikany (Schola Empirica)
  • Poruchy chování I. (IBSARO)
  • Jak udělat adapťák (Jules a Jim)
  • Vedení adaptačních pobytů (Odyssea)
  • Rizikové výzvy v online prostředí (eBezpečí)
  • Sociomapping (QED Group)
  • Jak zvládat všechny role výchovného poradce (Markéta Krčmářová)
  • Třídní management - třídnická hodina (NPI)
  • Poruchy chování II. (IBSARO)
  • KiVa: Program prevence šikany na ZŠ (Schola Empirica)
  • Právní náležitosti rizikového chování dětí a mládeže Visk)
  • Deeskalační techniky aneb jak uklidnit rozrušené dítě (SOFA)
  • Třídnická hodina (CEDU)
  • Práce s dětmi, třídami a rodinami zaměřená na řešení - započatý psychoterapeutický výcvik (Dalet)

 

 

Mgr. Adéla Hlavová

speciální pedagog pro budovu Staroklánovická, člen KiVa týmu

Konzultační hodiny po domluvě přes email: hlavova@zspolesna.cz
telefon: 281 045 333

 

Vystudovala jsem na Univerzitě Palackého v Olomouci obor Speciální pedagogika - poradenství. Ve své diplomové práci jsem se zabývala tématem začlenění žáků s odlišným mateřským jazykem do základních škol. V průběhu studia jsem měla možnost nasbírat zkušenosti v péči o žáky s narušenou komunikační schopností, projevy autistického spektra, nebo o žáky s tělesným, mentálním i sociálním znevýhodněním. Dříve jsem působila na osmiletém gymnáziu jako asistent pedagoga a později jako školní asistent se zaměřením na žáky ohrožené školním neúspěchem. Spolupracovala jsem také s organizací DYS-Centrum při realizaci projektu Čtenářských dílen pro školy. 

 

Kurzy a semináře:

  • Aktivity pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami
  • ADHD: především prakticky
  • Jak (ne) diagnostikovat SPU a pomoci dětem nastartovat dovednosti, které jsou důležité pro rozvoj čtení a psaní
  • Jak připravit dítě na čtení - bez fonologie to nepůjde
  • Metodika adaptačního soustředění pro 6.třídu
  • Kiva: Program prevence šikany na ZŠ
  • SPU a výuka matematiky
  • Krizová komunikace s rodiči
  • Kurz první pomoci
  • Olomoucké speciálněpedagogické dny 2022

 

 

 

Mgr. Eva Bednářová

speciální pedagog pro budovu Polesná

Konzultační hodiny po domluvě, bednarova@zspolesna.cz

tel. 281 011 557


Vystudovala jsem bakalářský obor Speciální pedagogika předškolního věku na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické na Technické univerzitě v Liberci a magisterský obor Speciální pedagogika pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a pedagogika předškolního věku a učitelství pro I. stupeň základních škol na Dolnoslezské univerzitě ve Vratislavi.

Během studií jsem se účastnila praxí v chráněném bydlení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením a Domovech pro osoby se zdravotním postižením mentálním i kombinovaným. Dále jsem navštěvovala žáky ve speciálních, praktických školách pro děti s autistickým spektrem i kombinovanými vadami. Absolvovala jsem praxe v logopedických třídách mateřských, běžných školních, internátních i praktických a speciálních pro děti předškolního i školního věku. V bakalářské práci jsem se zabývala prevencí specifických poruch učení a v práci magisterské jsem posuzovala celkový vývoj dětí v přípravné třídě pro úspěšný vstup do základní školy. Pracovala jsem jako učitelka i speciální pedagog v mateřské a základní škole. Několik let vedu logopedický kroužek pro děti s narušenou komunikační schopností a odlišným mateřským jazykem.

 

Kurzy a semináře:

  • Čtenářská gramotnost a edukace
  • Jóga s dětmi
  • Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní
  • Jak postupovat v přijímání a začleňování dětí/žáků cizinců do škol
  • Domácí násilí
  • Rodina ve výchově a sociálních vědách
  • Dopravní prostředky v pohybových hrách s hudbou
  • Grafomotorika a rytmická cvičení u dětí v MŠ a ZŠ
  • Keramika pro děti
  • Logopedický kroužek
  • Jak pracovat s dítětem s podezřením syndrom CAN
  • Jak připravit dítě na zápis do 1.třídy
  • Výchova a vzdělávání žáka s LMP v běžné Základní škole
  • Poruchy chování a sociálně patologické jevy ve školním prostředí II.
  • Jak na bezpečné klima ve třídě?
  • Jak tvořit pravidla pro ,,zlobivé "žáky
  • Jak na náročnou komunikaci s rodičem I.
  • Jak řešit konflikty se ,,zlobivým" žákem
  • Jak komunikovat se ,zlobivým" žákem
  • Jak pracovat se ,,zlobivým" žákem
  • Gender a škola
  • Co je to autismus
  • Sebepoškozování u dětí
  • ADHD: Především prakticky
  • Jak pracovat s romským žákem?

 

 

 

Mgr. Marcela Coufalová

výchovný poradce Staroklánovická

Telefon

281 045 328

E-mail

coufalova@zspolesna.cz

 

Bc. Klára Tvrzová

výchovný poradce Polesná

telefon

281 011 545

e-mail

tvrzova@zspolesna.cz

 

Mgr. Daniela Janoušová

školní metodik prevence Staroklánovická

telefon

281 045 346

e-mail

janousova@zspolesna.cz

 

 

Mgr. Zora Marasac

školní metodik prevence Polesná

telefon

281 011 517

e-mail

marasac@zspolesna.cz

 

 

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Popis jednotlivých cookies a další informace naleznete v Zásadách použití cookies
Zásady používání cookies
Tyto zásady, týkající se souborů cookies, Vám poskytují informace o tom, jak naše škola Masarykova základní škola, Praha 9 - Újezd nad Lesy, Polesná využívá soubory cookies na svých webových stránkách.

Soubory cookies jsou datové informace ukládané do koncových zařízení subjektů údajů nebo sloužící k získání přístupu k údajům uloženým v koncových zařízeních subjektů údajů ve smyslu § 89 odst. 3 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích). Mohou obsahovat jedinečné identifikátory či jiné informace, které jsou osobními údaji ve smyslu Obecného nařízení (GDPR).

Tyto webové stránky www.zspolesna.cz využívají pouze tzv. technické cookies, jež jsou nezbytné pro provoz a fungování těchto stránek. K technickému ukládání těchto cookies do koncového zařízení není dle výše uvedeného ustanovení § 89 zákona o elektronických komunikacích, potřeba souhlas subjektu údajů, resp. „účastníka“ ve smyslu uvedeného zákona.
Marketingové, analytické či jiné obdobné cookies, k jejichž ukládání by bylo třeba udělit Váš souhlas, tyto webové stránky nevyužívají. Technické cookies používané na těchto webových stránkách:

PHPSESSID; cookie slouží k přihlašování administrátorů webu; expirace cookie je relace.


Technické cookies používané externími aplikacemi se na webových stránkách nenachází.

Cookie použité na našich webových stránkách neslouží ke sběru informací, které by odhalily Vaši osobní identitu.

V případě jakýchkoliv dotazů či připomínek ohledně používání souborů cookies nás můžete kdykoli kontaktovat na e-mailové adrese: stastkova@zspolesna.cz



Tyto Zásady používání cookies byly naposledy aktualizovány dne 20. 6. 2024.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.