Kotva
Elektronická žákovská

 
 
V příštích dnech vaříme
Pondělí 21.10.2019
Polévka: 
Vývar se zápraškou a zeleninou
Hl. jídlo1: 
Tvarohové knedlíky s borůvkami a tvarohem,ovoce
Hl. jídlo 2: 
Zeleninový salát s tuňákem a vajíčkem,pečivo,ovoce
Úterý 22.10.2019
Polévka: 
Selská se zeleninou
Hl. jídlo1: 
Krůtí maso v pórku, Rýže,moučník
Hl. jídlo 2: 
Bramborák,moučník
Středa 23.10.2019
Polévka: 
Vývar s játrovou zavářkou a zeleninou
Hl. jídlo1: 
Květákové lívance, Brambory maštěné máslem,dresink,obloha
Hl. jídlo 2: 
Šopský salát, pečivo

.

 
 
Objednávky obědů

 
 
Projekty školy


 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Mapa webu
A
A
A

Montessori

Vloženo: 30.8.2019 | Zobrazeno: 116x |

Třída s montessori prvky

  • Výuka probíhá v připraveném a přehledném prostředí, které obsahuje materiál vhodný pro samostatnou práci, dítě se učí všemi smysly, svým vlastním tempem, od konkrétního k abstraktnímu.

 

  • Dítě si samostatně volí činnost, to však neznamená, že střídá práci bez ukončení nebo nedělá nic. Svoboda nespočívá v tom, že dítě zůstane ponecháno samo sobě, nebo že učitel vůbec nezasahuje do jeho vzdělávání. Nějakou činnost si dítě zvolit musí, učitel ji koordinuje a dává svobodu dítěti tam, kde je schopné převzít zodpovědnost. Ubírá svobody tam, kde dítě není vlastní zodpovědnosti z různých důvodů ještě schopné. Postupnými kroky učitel dítě k zodpovědnosti přivádí. Je tedy i na rodičích, aby se učili důvěřovat svému dítěti i pedagogovi, který je vede.

 

  • Dítě si vybírá materiál, s kterým bude pracovat, i místo v prostoru třídy, také se rozhoduje, jestli chce pracovat samo nebo ve skupině.

 

  • Děti se učí tichosti a koncentraci na práci, učí se kázni při neřízených činnostech.

 

  • Chyba je chápána jako běžný přirozený projev v procesu učení, jako užitečná součást řešení problémů a jako zdroj nových poznatků.

 

  • Každé dítě potřebuje cítit sebeuspokojení ze své práce. Neustálé kladné či záporné hodnocení ze strany dospělého omezuje jeho svobodnou volbu činnosti a snižuje sebevědomí. S pochvalou se zachází přiměřeně tak, aby se dítě nestalo na pochvale závislé. Dítě má cítit sebeuspokojení z práce, kterou dělá, nedělat práci pro uspokojování představ dospělého, pro pochvalu nebo pro známky. 

 

 

Způsob práce v naší třídě s montessori prvky:

  • žáci nebudou hodnoceni známkami, dvakrát za rok bude jejich práce slovně ohodnocena. V případě potřeby (přání rodičů, odchod do jiné školy) bude hodnocení žáka převedeno do stupnice známek.
  • učitel si vede záznamy o pokrocích dítěte, které jsou spolu s portfoliem rodičům k nahlédnutí
  • při práci nebudeme používat klasické učebnice a pracovní sešity, žáci tedy nepotřebují školní aktovku, stačí batůžek a vybavený penál
  • domácí příprava bude individuální pouze v případě potřeby
  • vyučování nebude rozděleno na vyučovací hodiny, bude probíhat v delších výukových blocích, výuka anglického jazyka bude prolínat výukou
  • část výuky bude probíhat formou ověřování teoretických znalostí v přírodě